Motocykle  \  Klub  \  Tuning  \  Fotogaleria  \  Dealerzy  \  O nas  \  Kontakt  \  

Continental GT 535

Modele z wtryskiem
Nowy Bullet Classic
Bullet G5 Electra Deluxe
Bullet C5 Classic

Modele z gaźnikiem
Bullet 500 Classic
Bullet 500 Deluxe
Bullet Electra

Tuning/Zestawy
Café Racer
Continental
Scrambler/Trials

GIEŁDA


OdwiedŸ nasz kanał motocyklowy na facebooku

 


Ride of My Life - Motorcycle Tours in Incredible India. Expeditions through some of the most remote, scenic and rugged terrain in the world where an intoxicating mix of adventure, culture and exploration comes together to give you an experience of a lifetime.





Motocykle http://www.royalenfield.com.pl/img/ico_pow_act.gif

CHARAKTER, MOC, STYL motocykli Royal Enfield Thunderbird 500 wyznacza nową modę jazdy na autostradach.

New Delhi, 5 stycznia 2012 roku
motocykleJazda w trasie na motocyklu nabiera dzisiaj nowego wymiaru dzięki najnowszemu modelowi ROYAL ENFIELD THUNDERBIRD 500. Długo oczekiwany model Thunderbird 500 jest stworzony dla wielbicieli jazdy na długich dystansach. Czarny kolor, mocny silnik 500cc , UCE i 27.2 KM, na wtrysku, wyznacza wyraziście styl na indyjskie drogi.

Prezentacja modelu miała miejsce na AUTO EXPO 2012, a został on przedstawiony przez Pana Siddhartha Lal, Prezesa Zarządu EICHER MOTORS. Powiedział tak: „Kiedy zaczynaliśmy sprzedawać w roku 2002 model THUNDERBIRD (ze starym silnikiem z gaźnikiem), był to jedynie krążownik sprzedawany w Indiach na gwarancji. Thunderbird 350 odniósł duży sukces i ma wielu zwolenników w Indiach, ponieważ jest to wygodny krążownik. Dzisiaj, THUNDERBIRD 500 z nowym silnikiem i innymi akcesoriami jest bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek. Miłośnicy marki Royal Enfield cenią sobie komfortową jazdę na długich dystansach, tak więc THUNDERBIRD 500 daje więcej możliwości i komfort jazdy.’’

Pan Venki Padmanabhan, Prezes ROYAL ENFIELD (oddział EICHER MOTORS), dodał że ROYAL ENFIELD jest producentem motocykli z wieloletnią tradycją, które są praktyczne i bardzo wytrzymałe. Bazując na doświadczeniu motocyklistów jeżdżących na THUNDERBIRD 350, dokonaliśmy zmian, które wpłynęły pozytywnie na komfort jazdy, wygląd zewnętrzny, pracę hamulców, widoczność w trakcie jazdy nocą, możliwości przewożenia bagażu. Wszystko po to, aby docenić klientów marki Royal Enfield i pozyskać nowych. Zapraszamy wszystkich, żeby odwiedzili stronę NAJSTARSZEJ FIRMY MOTOCYKLOWEJ NA SWIECIE!

Wizualnie, THUNDERBIRD 500 różni się od innych ROYAL ENFIELD 500 cc czarnym silnikiem, który jest charakterystyczny dla tego modelu. Siedzenie zostało od nowa zaprojektowane wraz z pozycją stopki kierowcy. Siedzenie pasażera jest oddzielnie zamontowane i może być zdjęte, tak aby umieścić więcej bagażu. Przód motocykla także został od nowa zaprojektowany, a widelce mają grubość 41 mm, co daje większą stabilność przy wyższej prędkości i wygląda bardziej muskularnie. Dwie elektroniczne wskazówki przejechanych kilometrów, prędkościomierz i obrotomierz to ładne analogiczne zegary. Stacyjka służy również do zamykania i blokowania kierownicy. Po raz pierwszy w Indiach motocykl został wyposażony w światła awaryjne.

Nowa lampa przednia ma 55W, projektor żarówki świateł mijania i 55W halogenowe żarówki świateł drogowych. Dzięki temu widoczność w nocy jest znacznie lepsza. Wyższa kierownica, przednie stopki i niskie siedzenie powodują, że jazda jest wygodniejsza. Dzięki większemu bakowi 20L nie jest konieczne tak częste tankowanie. Umieszczenie przepustnika po prawej stronie ułatwia tankowanie.

Celem polepszenia produktu i skrócenia drogi hamowania, zamontowana została tarcza z przodu i z tylu. Producentem hamulców jest firma BYBRE (oddział firmy BREMBO w Indiach).

Do tego modelu zaprojektowany został specjalny ubiór, taki jak wyjątkowo wygodne skórzane kurtki z protektorami homologowanymi CE (norma europejska EN1621). Dodatkowo do wykonania odzieży zostały użyte odblaskowe paski 3M Scotchlite oraz odblaskowy materiał firmy Scheller, tak aby motocyklista był dobrze widoczny na drodze. Nylonowe kurtki są polecane na każdą porę roku, chronią przed deszczem, a także zatrzymują ciepło dzięki termalnej podszewce. Podobnie wykonane są spodnie. Włoska fabryka NANNINI zaprojektowała dla Royala Enfielda okulary motocyklowe, przeciwmgielne, 100% UV. Czapki oraz sakwy z zamkami zaprojektowała dla Royala Enfielda firma BUFF z Hiszpanii.

Marka Royal Enfield wypuściła na rynek również buty motocyklowe ze sznurowadłami i zamkiem oraz podeszwą o zmniejszonej przyczepności oleju i wody, co zwiększa bezpieczeństwo. AGV wyprodukował kaski dla marki Royal Enfield. Dostępne są także jeansy firmy TOUGHMAX z lycrą T400 od firmy INVISTA. Jeansy te posiadają protektory z atestem CE na biodrach i kolanach. Oprócz tego zachęcamy do zakupów takich gadżetów jak: T-shirty, znaczki, breloczki, zegarki, skórzane rękawiczki.

FIRMA MOTOCYKLOWA ROYAL ENFIELD:

Najstarsza firma motocyklowa na świecie. Pierwsze motocykle były wyprodukowane w 1901 r. ROYAL ENFIELD należy do koncernu EICHER MOTORS. Jest pionierem w produkcji silników 4suwowych w Indiach od 1955 r.

Fabryka zlokalizowana jest w Chennai (dawniej Madras), firma oferuje modele tradycyjne dla koneserów i ludzi, dla których motocykl jest pasją. Szeroka gama produktów obejmuje następujące modele: Bullet 350, Bullet Electra, Classic 350, Classic 500, Classic Chrome, Desert Storm i Thunderbird Twinspark. Royal Enfield posiada sieć 11 sklepów, 180 dealerów i ponad 100 autoryzowancyh punktów serwisowych.

Motocykli są eksportowanych do ponad 30 krajów na świecie.

Royal Enfield jest organizatorem eventów i rajdów przez Indie tj. RIDER MANIA – coroczny rajd wszystkich ROYAL ENFIELDowców w Indiach oraz HIMALAYAN ODYSSEY - największa wyprawa motocyklowa poprzez górskie tereny w rejonie HIMALAYi i LADAKH.

Najnowsza historia Royal Enfield Bullet

importer motocykli

Historia firmy Royal Enfield sięga roku 1880, kiedy to założono „Townsend Cycle Company”. Ta wytwórnia rowerów przemianowana została w 1898 roku, na „Enfield Cycle Co.” Pod nową nazwą zaczęto wytwarzać obok rowerów, także trójkołowce i czterokołowce wyposażane w silniki kupowane od obcych producentów (De Dion, Minerva, MMC). Nazwa firmy zmieniała się jeszcze dwukrotnie, najpierw na „Enfield Company”, a w końcu na „Royal Enfield Motorcycles”.

Wytwarzanie jednośladów rozpoczęto w 1900 roku, próbując różnych niekonwencjonalnych rozwiązań. Po pięciu latach produkcję motocykli wstrzymano, aby powrócić do niej po następnych pięciu latach. Od 1910 roku zaczyna się era wielkich, widlastych dwucylindrówek Royal Enfield. Pojemność skokowa tych motocykli, budowanych po I wojnie światowej wzrosła do 976 cm3, aby przed II wojną światową osiągnąć 1140 cm3. Wcześniej wprowadzono małe silniki dwusuwowe, o pojemności 225 cm3. Rok 1927  przyniósł wprowadzenie do niektórych modeli skrzyni czterobiegowej. W 1931 roku opracowano prototyp modelu JS, który stał się podstawą dla wojskowych motocykli Royal Enfield 350. Na bazie tych modeli powstała popularna seria „Bullet”. Model „Bullet” wszedł do produkcji w 1949 roku. Posiadał on jednocylindrowy silnik OHV o pojemności 350 cm3, zawieszenie tylne na wahaczu i ramę nowego typu. To właśnie nowoczesne zawieszenie wahaczowe i trwały, mocny silnik jednocylindrowy, pozwoliły modelowi Bullet na sukcesy w sporcie. Model z silnikiem 500cc, wprowadzony w Wielkiej Brytanii w latach 50-tych XX wieku, zwyciężał w setkach wyścigów. Dzięki tym sukcesom, model Bullet zdobył światową renomę, co skutkowało zamówieniami napływającymi z całego świata do fabryki w Redditch w Anglii.

W latach 50-tych i 60-tych nadal rozwijano produkcję motocykli Royal Enfield, wprowadzając szereg udanych modeli, między innymi dwucylindrowego „Meteora” 692 cm3 i „Interceptora” 736 cm3. W 1955 r. nawiązano współpracę z indyjskim wspólnikiem, który przesłał do Redditch pracowników mających poznać metody produkcji. W 1956 roku zakończono budowę indyjskiej fabryki i utworzona wówczas spółka Enfield India, Ltd. rozpoczęła kompletną produkcję motocykli Enfield Bullet. W fabryce tej produkowano model, do którego produkcji tamtejsi pracownicy zostali przeszkoleni, to znaczy model 1955 Bullet. Ten sam motocykl produkowano tam w 1956 r., 1966 r., 1976 r., 1986 r., 1996 r. i w 2006 r. Popyt na ten doskonały, klasyczny motocykl nigdy nie osłabł. Każdego roku fabryka produkowała ponad 30,000 motocykli – każdy z nich to model 1955 Bullet.

Niestety w 1967 roku angielska wytwórnia Royal Enfield w Redditch zostaje zamknięta, a maszyny do produkcji modeli „Bullet” 350 i 500 cm3, przeniesione do Indii. W 1970 roku firma Royal Enfield weszła w stan likwidacji, a jej majątek rozprzedano. Wielki kryzys na europejskim rynku motocyklowym, spowodowany malejącymi cenami samochodów oraz masową produkcją tanich i dobrych motocykli japońskich, przyczynił się do upadku angielskiej wytwórni Royal Enfield.

Produkcja tego motocykla w Indiach przetrwała zawieruchy dziejowe. Na fali powrotu do motocykli retro, indyjski Enfield powoli zdobywał europejskie rynki. W 1997 roku otrzymał prawo posługiwania się dawną nazwą firmy Royal Enfield. Jest to obecnie jeden z nielicznych na świecie wytwórców motocykli o tak bogatej historii. 

Royal Enfield Bullet był do niedawna produkowany w ten sam sposób co w roku 1955. Jednak w miarę upływu lat, wraz z rozwojem metalurgii i nowoczesnych metod obróbki metali, produkowano coraz bardziej wytrzymałe i trwałe części, dzięki czemu pod wieloma względami nowe motocykle Bullet były lepsze niż takie same motocykle wyprodukowane w 1955 r. Rygorystyczne normy emisji spalin i realia współczesnego ruchu drogowego, zmusiły konstruktorów do opracowania zupełnie nowego modelu motocykla Royal Enfield, który sprostałby surowym wymogom normy EURO 3 i zapewniałby bezpieczeństwo w warunkach współczesnego ruchu drogowego. Chodziło o wybudowanie motocykla ekologicznego, a przy tym dynamicznego i wyposażonego w wytrzymałe podwozie i skuteczne hamulce. Ambicją firmy było jednak stworzenie pojazdu nietuzinkowego i na wskroś klasycznego, który wyglądem będzie zbliżony do klasycznych angielskich motocykli z lat pięćdziesiątych XX wieku. Zadanie to wykonano na szóstkę. Powstał motocykl Royal Enfield Classic, oraz model Electra, nawiązujący wyglądem do Bullet-a z 1955 roku. Oba motocykle to pojazdy nowoczesne, wyposażone w zblokowany silnik zasilany wtryskiem sterowanym elektronicznie i posiadający katalizator spalin. Emisja tlenku węgla i związków azotu została tak ograniczona, że jest niemal dwukrotnie niższa od wymogów normy EURO 3.

Motocykle

Nowe motocykle Royal Enfield charakteryzują się sztywniejszą ramą, mocniejszym i zdecydowanie trwalszym silnikiem oraz bardzo skutecznym hamulcem tarczowym na przednim kole. Wszystkie modele i odmiany zostały utrzymane w stylu klasycznym, a miłośnicy zabytkowych motocykli zgodnie twierdzą, że model Classic jest ładniejszy od starego Bullet-a. Do motocykli Royal Enfield można dokupić wózek boczny.

Rafał  Dmowski

 

Dołącz do grupy na Facebooku: miłośników motocykli Royal Enfield i innych motocykli klasycznych.

 Royal Enfield Polska - wyłączny importer motocykli marki oraz części zamiennych.
importer motocykli 

2011 © VISPOL Sp. z o.o.  Nota prawnaPolityka prywatnosci. Tworzenie Stron
TAGI: motocykle, importer motocykli